2012-01-02

Många säga att dom inte gillar nyårslöften. Men jag göra faktiskt det. Jag gillar tanken på möjligheten till något nytt. En nystart. Visserligen skulle man kunna se varje vecka, eller kanske till och med varje dag som en nystart... Men ändå.

Mitt år ser faktiskt riktigt lovande ut. Jag är lycklig och jag är nöjd med mina planer.

*Året kommer att börja med en resa till Funäsdalen i slutet av januari för underbar skidåkning. Det bästa av allt är att jag och manvän får sällskap av mycket goda vänner. Kan det bli bättre? -Nej jag tror inte det.

*Jag kommer att plugga mänskliga rättigheter. 15p på universitetet. Dessutom ligger skolan endast 10 minuters cykelväg från oss. Jag sa åt mig själv att inte krångla till det så mycket. Jag har en tendens att alltid välja "dom bästa" skolorna (iaf enligt statistiken). Gjorde så på gymnasiet. Men nu kände jag bara för att vara riktigt bekväm.

*Jag har världens bästa extrajobb. Jag gör en insatas för samhället och jag känner aldrig, någonsin, ångest när jag ska gå dit. (Som med många andra, tidigare jobb).

*Jag har köpt gymkort på Friskis & Svettis. Fick ett presentkort i julklapp av fina fina manvän. Efter att inte ha tränat ordentligt på nästan två år känner jag att det är dags att ta tag i detta på allvar.

*Mentalt och psykiskt ska jag bli bättre på att välja mina strider. Inte stressa upp mig i onödan. Fokusera på det jag faktiskt har; en familj som älskar mig, hälsa och ovanstående.

-Det här året har alla förutsättningar för att bli riktigt, riktigt bra. Som Marit Bergman säger -"This is the year".

Dessutom är livet så otroligt oförutsägbart, man vet aldrig vad som händer....

Man vet aldrig vad som händer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback