Året som gått - Första året sedan barnsben som jag inte varit utomlands

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Började läsa ett program på högskolan.
 
Höll du några av dina nyårslöften?
Hade inga nyårslöften inför detta år. Inför kommande år blir det att försöka leva mer i nuet och att hålla mina tre träningstillfällen i veckan. 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja.

Dog någon som stod dig nära?
Nej och det samma gäller för 2013 hoppas jag!

Vilka länder besökte du? 
Det slog mig precis att år 2012 är det första året sedan små barnsben som jag inte varit utomlands. Lustig känsla.  
 
 
 Är det något du saknat år 2012 som du vill ha år 2013?
Min träning. Har iofs gått en massa långa promenader hela året. Men nu menar jag riktig träning. Svettas, muskler och endorfiner! Började träna "på riktigt" i oktober och vill gärna fortsätta på detta spår... 

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Hm... Inga speciella faktiskt.

Vad var din största framgång 2012?
Att komma in på den utbildning jag ville. 

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inga allvarliga grejer. Influensa för ett par veckor sedan med 40 graders feber. Det är väl det värsta. 

Bästa köpet?
Ny inredning till badrummet. Nytt stort handfat, massvis av förvaring i form av lådor och en gigantisk tvättkorg. Eller tvättkorgen är inbyggd i ett skåp med två hål i. Jättesmart! 
 
  

Vad spenderade du mest pengar på?
Ny kyl & frys.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Djur i min omgivning. Insåg detta år vilken helande effekt de kan ha. Speciellt hundar.
 
 

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om  2012?
Allt med Swedish house maffia. 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare. 
 
Hur tillbringade du julen?
Förra julen var vi hos manväns familj i Norrköping. I år stannar vi hemma i Stockholm, i alla fall över julafton och övriga dagar. Åker dit på minijul i morgon.

Blev du kär i år?
Jag blev mer kär detta år. Låter kanske som en klyscha men jag blir bara mer och mer kär för varje dag som går. 
 
  
 
Läste du någon bra bok under 2012?
Bitterfittan. En bok alla borde läsa som lever i ett förhållande. Män som kvinnor. 
 
Favoritprogram på TV?
Revenge. Utan tvekan. 

Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Underbar behandling på Sturebadet och en kaffebryggare. 

Något du önskade dig men inte fick?
Önskar mig sällan saker. Handlingar är värt så mycket mer. Eller en present som visar att man tänkt till. 

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Jobbade. Men fick en underbart fin bukett budad till jobbet och på kvällen firade jag med familjen. Hade även en buffé för mina vänner här. Vi åt massa mat, käkade tårta och spelade spel till långt in på småtimmarna. 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
There are no regrets, only lessons. 

Hur skulle du beskriva din stil år 2012?
Ganska tråkig om man jämför med tidigare år. I början av 2012 fick jag ett par jeans av manvän (han tycker att jag borde ha byxor oftare istället för "alla tråkiga mammatunikor"). Dessa jeans har använts flitigt men har tyvärr gått sönder nu. 
 
Vad fick dig att må bra?
Familjen, vännerna och djuren. 
 
 
De bästa nya människorna du träffade?
En hel del på jobbet, i skolan osv... 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback