Om så en skärva evighet

När vi ändå är inne på dikter.... Här är en personlig favorit som jag skrev för x antal år sedan. Men nu får det vara nog med smakprov. Ni får resten när jag ger ut min bok ;-)

"Längtans hårda rep

Binder samman mina händer

I en bön om dig


Längtans hårda stenar

Skär i mina fötter

Där jag springer längs vattnet


Jag springer mot ett mål

Som jag tvivlar på ens existerar


Horisonten höll fast i solen

Eftermiddagen allt föll


Den tidiga våren var på igång

Och det regnade spillror

Skoningslösa gnistor

Över vår kärlek


Liljevit ånga

Tränger ut ur min mun

Där jag springer


Längtans vassa strån

Skär genom hela mitt inre

Där jag springer


Rädda mig!


Håll mig i din famn

Som ett nyfött barn

Låt mig vila

Och finna frid igen


Låt mig få röra dig

Om så en skärva evighet..."


Kommentarer
Elin Gabriella - Mops, chihuahua och bebis i magen ♥ säger:

Vad duktig du är :)

2011-08-14 | 18:26:12
Bloggadress: http://elingabriella.se
Missie säger:

Wow, följde din metroblgg för x antal år sedan, kom å tänka på en dikt du skrivit på metrobloggen å googla den sen hamna jag här! När jag inte känner att jag orkar, tänker jag alltid på den fina dikten du skrev! Så slipar jag mina knivar å bestämmer vilka krig jag ska välja att kriga!



Ha det BÄST!

2011-08-30 | 04:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback