Mer av paradiset...













Det kändes underbart att få visa min kärlek mitt paradis på jorden. För er som inte visste det så har jag varit bosatt i Kenya under ett års tid. Jag läste mitt sista år av gymnasiet på en svenska internatskola där nere. Att flytta dit var en av de bästa sakerna jag gjort i hela mitt liv!
Det gav så mycket perspektiv på hela min tillvaro och jag växte otroligt mycket som människa. Jag fick se och uppleva saker jag bara kunnat drömma om tidigare.

Jag läste samhällsvetenskapliga linjen med internationell inriktning vilket betyder att jag deltagit i ett FN rollspel i Nairobi samt att jag fick praktisera som en ämne i skolan. Jag valde att jobba på ett center för kvinnor som lever med HIV/AIDS. Att få leva så nära inpå dem och se vad dessa kvinnor går igenom var mäktigt. Aldrig hade jag trott att det skulle finnas så mycket livsglädje, när man lever så nära döden.

Men nog om Kenya och mitt forna liv för denna gång. Nu ska jag ägna mig åt nuet.


Kommentarer
Angelica säger:

guuud vilka härliga bilder jess!!!

2010-09-21 | 21:28:34
Jess säger:

tack min fina vän. du svarade inte på mitt mess igår?! hoppas du mår jättebra, love<3

2010-09-22 | 09:18:28
Bloggadress: http://www.jessjess.se
Josefine säger:

Ni är så fina. Du är såv vacker (ser så himla rofylld ut). Jag önskar jag också får åka dit med dig någon dag, love.

2010-09-22 | 14:45:47
Bloggadress: http://londonffs.blogg.se/
Ville Niskanen säger:

Vilka härliga bilder =)

2010-09-23 | 18:42:29
Bloggadress: http://villeniskanen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback