konsten att våga vara sårbar

En av mina stora hemligheter i livet är att jag är otroligt rädd för att bli sårad. Så rädd att jag nästan vill såra mig själv, innan någon annan hinner före. Jag vet att det kan låta ganska knasigt, men så är det. Och jag vet faktiskt inte varför jag skriver om detta i min blogg, men någonstans inom känner jag att jag borde.

Kanske för att hjälpa någon annan där ute som känner på samma sätt.

Många gånger i livet har skrivandet hjälpt mig. När jag skriver ner mina tankar och kan se dem framför mig kan jag göra något åt dem. Då är tankarna blottade och det finns liksom ingen återvändo. Jag har alltid haft väldigt lätt att skriva ner mina känslor. Men otroligt svårt att verbalt uttrycka mina känslor.

Tidigare i mitt liv har jag gett mig in i saker och ting helhjärtat. Satsat allt och gett mig hän helt och hållet. Kört till max och gett allt jag har orkat. I alla lägen. Serverat mitt hjärta på ett silverfat för att sedan fått det krossat. På ett eller annat sätt. Av olika händelser och människor i livet som jag knappast kommer att gå in på här. Kanske någon gång i framtiden, kanske inte.  

Men man inser att det är också då man är som mest sårbar - när man ger allt.

Stundtals i livet har jag ifrågasatt och tänkt; jag kanske inte ska ge allt. Jag har levt i en grå bubbla och inte vågat ge av mig själv. Hållt inne på så mycket av mig själv.

Men nu känner jag ändå att: man måste våga för att vinna! Jag lever här och nu. Och jag har ingenting att förlora. Man vet aldrig hur morgondagen kommer att se ut...

GO GO GO! Nu kör vi. Lets kick som ass, life.






Kommentarer
Carina säger:

Jessica. du har så jätte rätt i det du skriver.

Att VÅGA är det svåraste som finns, och att VÅGA ta emot kärlek och vänskap för vad det är.

Att INTE vara misstänksam och undra vad denna person vill ha ut av en.

Utan att VÅGA var, att VÅGA ta, att VÅGA gå i ingemansland, att bara VÅGA!

Jag tror på dig, att just DU VÅGAR!!

Kramar i massor C

2010-10-04 | 19:37:01
Carina säger:

Jessica. du har så jätte rätt i det du skriver.

Att VÅGA är det svåraste som finns, och att VÅGA ta emot kärlek och vänskap för vad det är.

Att INTE vara misstänksam och undra vad denna person vill ha ut av en.

Utan att VÅGA var, att VÅGA ta, att VÅGA gå i ingemansland, att bara VÅGA!

Jag tror på dig, att just DU VÅGAR!!

Kramar i massor C

2010-10-04 | 19:37:36
Pernilla säger:

Love it! And I love you, a lot <3

2010-10-04 | 20:57:08
Bloggadress: http://pernillas.webblogg.se/
Carina säger:

Det bästa för att få ett bra liv som passar just mig är att ställa sig frågan? - Vad mår jag bra av?

Många av oss fastnar i mönster, på arbetet i relationer som inte glädjer eller får oss att mår bra och som ibland till och med skadar oss. Vi fastnar av rädsla. Av rädsla att ställa sig frågan? - Vad känns bra för mig? Så varför inte börja nästa vecka med att ställa sig frågan. - Kom igen vad är det värsta som kan hända?

2010-10-09 | 22:05:15
Anonym säger:

2010-10-09 | 22:19:40
Carina säger:

Se tidigare kommentar, det är mamma som har skrvit denna. Lyssna på Thomas senaste låt. Född i november. Kramar Mamma

2010-10-09 | 22:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback