BONDEAUKTION

Ett av mina intressen är att gå på auktion och loppis. Det är verkligen som en sport att försöka hitta det man är på jakt efter och sedan att kamma hem det i auktionen! Dessutom är det en speciell stämning som jag gillar. Idag var jag på bondeauktion, på en gård på Ekerö.

Jag kammade hem denna sköna;





Man köpte saker i stora lådor som till mestadels var fulla av skräp (gammalt porslin, burkar, verktyg, dukar m.m). Dessa lådor såldes för allt från 20 kr till 400 kr. Den låda jag ville ha steg ganska fort i pris så jag gav upp och lät en äldre herre från amerika med grått skägg, vinna. Men min söta morfar gav inte upp i första taget utan gick fram till denna herre och frågade honom om han var intresserad av spegeln (eftersom att det finns så mycket saker i lådorna är det inte säkert att denna herre just vill ha det Jag vill ha). Herren med det gråa skägget var inte intresserad av spegeln och morfar fick den för 20 kr(!).

Katjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback