Dom hade verkligen vad man kallar "äktenskapstycke".

Mina uppdateringar kommer inte så ofta numera. Trist tycker jag. Men mitt mål är att ändra på detta! Hursom: idag tänkte jag skriva om dag 3 - mina föräldrar.

Min mamma och pappa träffades när dom var i 20-årsåldern (vet inte exakt ålder) på en firmafest när dom jobbade på samma bank. Ett par år senare gifte dom sig. När jag tittar på bilder från bröllopet fylls mitt hjärta av värme. Deras ögon tindrar och händerna är sammanflätade som om dom aldrig ska släppa varandra. Dom hade verkligen vad man kallar äktenskapstycke. Jag blir verkligen stolt när mamma berättar hur deras bröllopsfoton fick vara i skyltfönstret i fotobutiken där de tog sina kort.

Min mamma och pappa valde att gå skillda vägar för ungefär 10 år sedan (känns som igår). Som familj har vi upplevt väldigt mkt. Jag, min bror, min mamma och pappa. Vi har växt upp i en underbar villa och periodvis bott i olika länder världen över tillsammans.

Mamma är allt som en mamma "ska" vara. Enligt mig är hon världens bästa mamma (nej jag är inte partisk, he-he). Hon är född 1964 och har en stake som jag ofta saknar i de flesta människor jag träffar. Jag skulle vilja påstå att hon klarar allt. Självklart vet jag att vi innerst inne bara är människor och därmed gör alla fel ibland. Men min mamma kan gå genom eld och vatten. Hon är min idol. Hon jobbar om dagarna, där hon är väldigt flitig och jag beundrar henne för vad hon gör för samhället. Av olika skäl kan jag inte skriva vad hon jobbar med här.

När jag skriver pappa tänker jag automatiskt på mina barndomsår eftersom det var mest då vi umgicks. Det var Han som jag alltid hittade på saker med. Vi åkte skridskor, tog promenader i skogen, åkte bil och det bästa av allt: utflykter. Vi köpte lördagsgodis, red på hästar m.m
Han är en flitig människa som vill alla väl. Dock glömmer han ofta sig själv på kuppen. Han jobbar om dagarna (vilket vore att ta i eftersom han jobbar 24/7) och vad han jobbar med väljer jag att inte skriva här. Min pappa är väldigt kreativ och denna sida har jag fått från honom.

Det var lite kort om mina föräldrar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback