Länge leve kärleken

Jag vet verkligen inte var jag ska börja eller hur jag ska formulera mig så koncist och genomtänkt som möjligt. Det jag vill skriva om är kärlek. Kärlek i dess alla former. Och egentligen finns det väl inte ett genomtänkt sätt att skriva om kärlek på. Så därför blir det nog bara lite ordbajs rakt från hjärtat nu. Eftersom att jag sedan barnsben har haft svårt för att stava kan ni få leva med ett och annat stavfel. (Behandlar vanligtvis alltid mina texter i Word men jag har ej tillgång till det nu). Hursom; kärlek.

Om jag ville skulle jag antagligen kunna skriva en hel bok i ämnet. Inte för att jag är en expert på kärlek eller så. Men för att jag känner så oerhört mycket kärlek. Och för att jag har gjort det i stora delar av mitt liv. Kärlek som har fått min kropp att bubbla av lycka och kärlek som fått mitt bröst att ila av smärta. Kärlek som fått mig att flyga ett par meter över marken och som fått mig att njuta av välbehag. Kärlek som fått mig att känna saker som jag inte ens visste att jag kunde känna och kärlek som tagit mig till ställen jag aldrig varit på förr. Kärlek som fått mig att rysa vid minsta beröring och kärlek som fått mig att Känna.

När jag på något sätt kommer i kontakt med Äkta kärlek blir jag så oerhört sentimental. Jag vill fälla en glädjetår när jag inser att kärleken verkligen är det största vi har och att kärleken, faktiskt, övervinner Allt. Ingen har väl undgått det kungliga bröllopet som ägde rum igår och allt vad det för med sig. Kärleksyra över hela landet. Och bubblande lyckokänslor i hela min kropp. Jag blir påmind om att äkta kärlek finns när jag ser kronprinsessan Viktoria och prins Daniel.

I delar av mitt liv har jag tvivlat på kärleken och tyckt att det är ett naivt påhitt för att vi ska överleva. Men på senare tid har jag insett att kärleken är oundviklig. Den är den största delen av livet och den är nödvändig för att överleva.

Länge leve kärleken....




Kommentarer
C säger:

Gilla!!! O inte ett stavfel va ja kunde se <3 Puss mitt hjärtegull

2010-06-20 | 20:13:34
anky säger:

du är inte så dålig du heller gumman, med ditt fina jobb :-)

2010-06-24 | 16:17:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback