SLOWLY BREAKING THROUGH THE DAYLIGHT







Kommentarer
Anja säger:

Svar:

Ja, alltså man blir jobbigt besatt. haha!

2008-12-11 | 21:38:20
Bloggadress: http://originalet.blogg.se/
Anonym säger:

härligt snygga bilder! ge mig mer!

2008-12-11 | 21:46:38
Jess säger:

Svar till anonym: Det här är bara början...

2008-12-11 | 21:51:33
Bloggadress: http://fashionjungle.blogg.se/
S O L I N säger:

Ja precis, håller med dig. Men vissa kan man inte stå emot.. den är underbar. Jättefin outfit! =)

2008-12-11 | 23:13:14
Bloggadress: http://ssolin.blogg.se/
Nadia säger:

jätte fina bilder,

fin blogg

2008-12-11 | 23:32:11
Bloggadress: http://enkeln.blogg.se/
Malin säger:

Hej! Hm, tyvärr så kan jag bara designa till blogg.se, har inte lärt mig de andra stil och kodmallarna än :/ :)

2008-12-12 | 00:04:09
Bloggadress: http://bloggdesignbymalin.blogg.se/
angelica säger:

Nej och idag är det bara 12 dagar kvar till jul :)

2008-12-12 | 08:21:13
Bloggadress: http://wippzi.blogg.se/
Natha säger:

vilken härlig blogg fylld med härliga bilder:)

2008-12-12 | 11:28:18
Bloggadress: http://nathabee.blogg.se/
Therese säger:

coola bilder :)

2008-12-13 | 12:56:34
Bloggadress: http://onlythereseolsson.blogg.se/
Veronika säger:

När du i början snackade om att du skulle göra "en riktigt bra modeblogg" lät det verkligen bra! Jag blev intresserad och tänkte att damn, tjejen är på rätt spår.

Men resultatet blev ju mest äckligt. Vi börjar med bakrundsfärgen!? Hur tänker/tänkte du där? Bajs/Militär/Brun-Grön gegga som skär sig till alla bilder... Och sedan slarvar du ihop en massa bilder, gör dom svartvita och sparar vissa bitar, oftast mycket slarvigt gjort. Tar bilder i trappuppgångar med din mobilkamera? Eller vad är det du tar kort med? Vill du verkligen bli stor-börja med att införskaffa en grym systemkamera, man tror kanske inte att det blir så mycket skillnad, men det blir det, allt handlar om kvalité! Och sedan att få läsare genom att peppra andra bloggare med kommentarer för att kunna länka till din blogg...

Jag är besviken, trodde att det skulle bli mycket bättre än såhär. Men det är din blogg, så vem är jag att komma och kritisera. Det spelar heller ingen roll om jag är anonym eller inte, du känner ändå inte mig och jag har ingen adress att länka till.

Jag och några kompisar hamnade vid din blogg under: Jessjess.blogg.se tiden. Då tyckte vi att den var rikigt bra, men sedan bytte du till metro och tappade bara mer och mer kvalité. Nu är jag den enda som fortfarande läser och jag fårstår inte rikigt varför jag gör det faktiskt, haha. Det är som att jag vill ge dig chanser, jag hoppas på att du ska komma tillbaka dit du en gång var. Men jag vet inte, ska man behöva att ge upp? Den dagen du åtminstone byter bakrundsfärg...

Jag vill bara flika in med att jag faktiskt har sett dig i vekligenheten också, på Gotland, i en Swebus. Skrev det till dig som kommentar i jessjess.blogg.se och du svarade något i stil med "världen är så liten". Och det har du rätt i. Undrar om du minns det...

Jag har ingen aning om hur du kommer att ta den här kommentaren. Kommer du rycka på axlarna och säga: So what? Jag gör hur fan jag vill, ska väl hon skita i. Eller kommer du bli glad och se det som god kritik för att förbättra din blogg? Kommer du bli ledsen? Eller kommer du helt enkelt ignorera den och bara fortsätta precis som vanligt?

Jag vet inte, men jag hoppas att en gång få se dig som en duktig bloggarinna, högt uppe i toppplistorna. För du kan, om du skärper dig.

2008-12-14 | 12:15:25
Jess säger:

Svar till Veronika:



Klart jag inte rycker på axlarna över din långa, konstruktiva kritik som du säkerligen lagt ner mycket tid och tankar på. Jag säger tack, istället!



Fast att färgen är spygrön och att mina bilder håller låg kvalité kan jag tyvärr inte hålla med om. Jag ville ha en udda färg som skapar reaktion. Inte en tråkig vit blogg som majoriteten av alla har. Jag lägger ner väldigt mycket tid på mina bilder och tar dem absolut inte med någon mobilkamera. Använder faktiskt aldrig min mobilkamera. Och angående att jag ska köpa en systemkamera: det tycker jag också. Ska göra det när så snart jag kan.



När det kommer till bilder så ser jag det lite som tavlor och konst. Alla kan inte gilla det man skapar. Jag vill skapa iögonfallande bilder. Jag vill skapa bilder som berättar en historia eller som man fastnar för. Som är udda. Inga enkla, tråkiga kort på mina outfits. Jag har full förståelse för om inte alla tycker om det eller gillar de bilder Jag har att komma med.



Du skriver "vill du verkligen bli stor.." så ska du göra detta och detta. Vill man bli stor så tror jag att man måste komma med något eget och nytt. Gå sin egna väg. Och det är det jag försöker göra. Även om jag inte strävar efter att bli "stor". Jag kör mitt race bara, och självklart hoppas jag att folk kommer att gilla det.



Och angående pepprandet. Jag pepprar absolut inte bloggar med kommentarer.. Däremot läser jag x antal bloggar och jag gillar att lämna en kommentar. Ofta något av värde. Inget trams som "fint" "snyggt", för att de ska länkas till min blogg. Jag lägger alltid ner Tid på att kommentera andras bloggar, eller så skiter jag totalt i det.



Jag är mycket väl medveten om att jag var som bäst när jag hade bloggen jessjess.blogg.se. Jag hade hur många läsare som helst och blev omnämnd i olika tidningar. Då hade inte varandra människa en blogg och Många läste min.

Jag levde ett helt annat liv med helt andra förutsättningar.



När jag var som bäst flyttade jag till Metro. För pengarnas skull. Vilket var lite dumt kanske. Även om jag ofta ifrågasätter mitt handlade och mitt val att byta, ångrar jag mig inte. Jag ville ha en ny start. Jag hade mycket personliga problem, bloggen las på hyllan en aning och jag skulle flytta till Kenya.

Jag var trött på alla ytligheter. Jag vill rensa mig själv och börja om från start. Om nu det gick.



Om ärligheten ska fram så har jag faktiskt inte känt mig speciellt motiverad till att driva någon bra modeblogg sedan dess. Jag ville mest bara skriva på min blogg.

Inspirationen och motivationen för en modeblogg har kommit tillbaks nu. De senaste månaderna. Och förhoppningsvis har Du tålamodet att följa mig tillbaks. Har du inte det så är det tyvärr inte mycket mer jag kan göra än att säga att det är väldigt synd.



Och jag vet att jag kan. Om jag vill.



Tack för din kommentar!



Vänligen,



Jess



2008-12-14 | 14:37:25
Bloggadress: http://fashionjungle.blogg.se/
Teena säger:

den där TÖNTEN som skrivit den där kommentaren vet inte vad hon snackar om. din blogg är bra tycker jag, och jag inspireras alltid! tycker inte att hon var speciellt kontruktiv, hon klankade mest ner på dig. INTE okej. stå på dig jess! puss

2008-12-16 | 13:27:25
ida säger:

fina bilder! vilket jädrans modellutseende du har!

2008-12-16 | 14:20:41
Bloggadress: http://bellanitzky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback