Älskade lilla mirakel

V. 17 på bilden.  
 
Nu har jag skapat en ny kategori här på bloggen som heter "gravid". Tänk vad häftigt! Kan fortfarande inte riktigt greppa att det faktiskt ligger en liten bebis i min mage. Imorse var vi på besök hos barnmorskan & då fick vi även lyssna på hjärtat så då blev det i alla fall lite mer verkligt. 
 
Barnmorskan sa att det var en livlig liten krabat. Man hörde verkligen hur den for runt där inne... 150 slag i minuten slog den lilla och det "lät bra". 
 
Jag har ju redan fuskat en aning och köpt en "doppler" från Teknikmagasinet. Det gjorde jag redan i vecka 12 eftersom jag inte riktigt kunde låta bli. Det stod att man skulle kunna höra hjärtljuden från vecka 12 men jag hörde inte förens förra veckan (vecka 16-17). 
 
För övrigt mår jag som en prinsessa just nu. Känner mig inte alls gravid faktiskt! Mådde ju väldigt illa i början & hade väldigt ont i huvudet ett par veckor, men det har helt släppt. Tack & lov! Nu börjar jag känna mig som en människa igen.
 
Känner ett behov av att skriva blogg igen, eller "dagbok". Dock en väldigt censurerad version här på bloggen. Så långt ifrån hela sanningen kommer att skrivas. Har visserligen inte många läsare... Men ändå. Men tänk vad roligt att se tillbaks på senare! 
 
 
 

Kommentarer
Pauline säger:

Stort grattis till bebis i magen. Ni har en fantastisk tid framför er =)

Svar: Tack :) Ja vi längtar som bara den!
fashionjungle.blogg.se

2013-10-10 | 14:18:08
Bloggadress: http://www.paulinesvensson.blogg.se
emelie säger:

Vilken fin bebismage :)

2013-10-12 | 11:20:04
Bloggadress: http://www.nakenkaktus.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback