Klädsel på bröllop

 
 
Notera att vi har matchande strumpor och skor. Hihi. 
 
 
Det blir mycket bröllopsbabbel på bloggen just nu... Men jag kan inte låta bli. Tänk vad kul att titta tillbaka på om några år.
 
Just nu funderar jag en del på klädsel på bröllop. Vad tycker ni är okej att ha på er på någons bröllop? Finns det saker man absolut inte får ha på sig? Är väldigt nyfiken vad Ni tycker.
 
Vi har funderat mycket fram och tillbaka på klädsel på vårt bröllop och kommit fram till att vi ska ha "festfin". Då får alla göra sin egen tolkning av vad detta innebär. Känns dumt att tvinga på någon något de inte känner sig bekväma i... Men om våra gäster känner oss så vet de ju att vi själva älskar att vara uppklädda till tänderna ;-) Hade vi gift oss på en herrgård som tanken var från början tycker jag nog att vi borde haft en dresscode men eftersom att vi kommer att gifta oss på landet känns det onödigt.
Jag vill att folk ska känna sig fina och framförallt som sig själva. Oavsett om man har på sig en hawaiiskjorta, badkläder eller  galaklänning.
 
Det enda som jag skulle säga nej till är vitt, rött och svart. Annars får mina gäster ha vad de vill! Och ja det kan tyckas töntigt med färgerna men vitt är ju min färg. Har man rött sägs det att man legat med brudgumen och svart är begravning för Mig. Så eftersom alla får ha på sig vad de vill i övrigt tycker jag det är okej att neka vissa färger.
 
-Eller vad säger ni? 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Annelie säger:

Hej Jessica! Jag tycker det du skriver låter vettigt :) Jag har aldrig varit den stora bröllopsdrömmaren men jag skulle nog också avråda dessa färger på mina gäster om jag mot förmodan skulle ha ett sådant bröllop :P Ni kommer få ett underbart bröllop! :)

Svar: Hej Annelie :) Tack för ditt svar. Låter klokt. Skönt att du håller med mig! Kram
Fashion Jungle

2012-12-21 | 22:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback