En lista. Saker ni inte visste om mig.

Favorit…

plagg: hmm... Svårt val. Jag måste nog säga min höstjacka. Den har jag på mig ganska ofta. Och varje gång, och då menar jag verkligen varje gång jag har på mig denna jacka så berömmer en främling min jacka. Blir lika glad varje gång! 



låt: Jag är ju en hopplös peridare. Gillar en låt extremt mycket. Lyssnar sönder den. Just nu Moa Lignells alldeles egna låt.


fik: Svårt. Fikar nästan aldrig längre. Finns en pärla, men den vill jag inte avslöja. Fiket ligger i en gammal våning med kristallkronor och högt i tak. Besöks visserligen till 97% av pensionärer, men jag är ju lite sådan, så jag passar in där ;-)

klubb: Ännu en svår fråga. Känns som mitt liv på Stureplan är ett minne blått eftersom jag knappt kan nämna en existerande klubb i Stockholms nattliv, men jag har haft många roliga kvällar på Sturecompagniet.

(fråga mig inte varför jag ser så sur ut)

artist/band:
Melissa Horn.


man: Christoffer. Utan tvekan. Enklaste frågan hittills!!


kvinna:
Mamma.

djur:
Kanin.

inredning:
Romantiskt, vitt, personligt (mycket foton i fina ramar). Färgglada klickar, kristallkronor och en massa massa blommor. Ungefär så vill jag ha det.

Jag hatar: Hata är ett starkt ord. Försöker att inte använda det.

Jag älskar: Älska däremot älskar jag att göra. Älskar därmed ganska mycket.

Jag brinner för:
Mitt liv. Att lyckas.

Jag kan dö för:
Min familj.

Jag trodde aldrig: Att jag skulle hitta mannen i mitt liv vid 20-års ålder.

Jag vill tro:
på ödet. Att allt har en mening.

Jag hoppas:
att jag får leva ett långt friskt liv tillsammans med människor jag älskar.

Svart/vitt
Fest/Hemmakväll
Fisk
/kött
Bohemiskt/ljust o fräscht
alkohol/alkoholfritt
kladdkaka/morotskaka
chips/godis

Bästa…

ligget: med någon man älskar av hela sitt hjärta.
festivalen: peace and love
bilden: gillar denna bild väldigt väldigt mycket som jag tog på manvän när vi precis hade träffats. Bilden har faktiskt varit med i en fotoutställning på Fotografiska (skryter lite).



tidningsomslaget: Elle brukar aldrig misslyckas med sina omslag.
skivan: Säg ingenting till mig med Melissa Horn.
lägenheten: vår nuvarande.
julen: jag är inget stort fan av julen, men alla jular när man var mindre var självklart fyllda av glädje och förväntan.
sommaren: sommaren 2007. Med andra ord sommaren när jag flyttade till Nairobi, Kenya.
hösten: denna höst år 2011. Första hösten på länge jag verkligen njutit. Dessutom var det denna höst jag valde att välja en annan stig i livet. Mycket nöjd med mitt val.
resan: Samma som bästa sommaren.

När jag var 16 ville jag: aldrig riktigt vara "som alla andra". Mina vänner började i gymnasiet i samma förort som jag är uppvuxen i, men jag kände starkt att jag var tvungen att komma bort därifrån. När jag var 16 hade jag himla mycket ambitioner för att vara just, bara, sexton.

När jag var 20 hade jag precis:
sagt upp mig på Mc Donald's, pluggat klart min modekurs på universitetet och tappat allt hopp om killar och kärlek. Hann även med att spendera våren i London.


Jag till höger som 20-åring.

När jag var 10 fick jag: reda på att hela min familj skulle flytta utomlands. Närmare bestämt till Brasilien. Min värld rasade sammans en aning när jag tänkte på att jag skulle flytta ifrån mina vänner. Men med facit i hand var det värt det.

När jag var 25 åkte jag:
det återstår att se.. är ju inte 25!
När jag var 30 ville jag:

Jag kommer aldrig:
att sluta följa mitt hjärta och min starka intuition

Jag kommer alltid: att vara tatuerad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback