Den stora kärleken



Häromdagen slog det mig. Det slog ner som en blixt. Oväntat och kraftfullt. Känslorna vällde över i hela kroppen och fyllde mig med lycka. Och förvåning. Jag borde insett detta mycket tidigare, men det är sällan man hinner stanna upp och just; tänka efter. Som en uppenbarelse kom jag på "jag har aldrig älskat någon på det sätt jag älskar, C".

Visst har jag älskat förr. Visst har jag varit kär tidigare och haft fjärilar i magen. Men aldrig tidigare har jag känt såhär starkt. Någon sa en gång till mig "man känner när det är rätt", och jag har alltid undrat hur dessa människor kan säga så... Hur kan man veta det? När är det rätt? Hur ska man veta om det är en alldaglig förälskelse eller om han är Mr. right?  

Men nu vet jag. Man känner när det är rätt. Man känner det i hela kroppen. Klart och tydligt.
Jag har visserligen inbillat mig att det är "rätt" tidigare. Men det har alltid slutat i brustna hjärtan och tårar. Detta har självklart fört med sig att jag många gånger kan skrämmas över tanken på att få mitt hjärta krossat igen. Den där ilande känslan i hjärtat och hugget i magen när ens hjärta går förlorat. Den känslan vill jag aldrig, någonsin, uppleva igen.

Därför njuter jag vidare över hur rätt allting känns. Hur glad jag blir av att få somna bredvid den människa jag älskar mest, och dessutom få äran att vakna bredvid honom. Jag njuter vidare medan han smeker min kind och när han ser på mig med sina djupa, blåa ögon. De där ögonen som ser igenom mig som ingen annan kan.
Jag tänker även passa på att njuta av mina känslor till Honom. Hur starka dem är och hur äkta de är.

Jag har i hela livet drömt om den stora kärleken. Och nu har jag hittar honom!


Kommentarer
Sanna säger:

Härlig blogg :)

2011-02-03 | 19:36:52
Bloggadress: http://saniiee.blogg.se/
Pauline säger:

fin blogg❤

2011-02-03 | 22:12:41
Bloggadress: http://paulineart.blogg.se/
Marielle's frisörblogg säger:

Välkommen till min nystartade frisörblogg!!

2011-02-06 | 15:40:36
Bloggadress: http://mariellesfrisor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback