RIGA PART TWO



Jag kom självklart ut ur affären med en liten ängel.



Vi promenerade vidare. Kikade i affärer och skyltfönster. Jag måste erkänna att Riga var över min förväntan. Det är verkligen en pittoresk stad som påminner om Gamla stan. I alla fall av det man hann se under 7 timmar.





Jag har en fallenhet för illustrationer. Denna hittade jag vid ett café. Cool va?



Vi hittade en bedårande park..



I parken, vid ett räcke, precis vid en flod, hade människor (läs:kärlekspar) låst fast hänglås med deras namn ingraverade. Ibland stod även deras barn på låsen. Fint, tyckte vi.





Hur fint? Finns en massa hemlösa katter som strosar runt överallt.



Ha-ha. Ett misslyckat försök att ta en bild med självutlösaren. Det slutade med att polisen kom och muttrade surt om att vi inte fick fota nära en viss byggnad. En bild hann vi med iaf!

Därefter bar det iväg hem till Sverige igen. Det var allt för denna resa.

Kommentarer
madde säger:

älskar din blogg, super!

2010-10-21 | 21:35:57
Bloggadress: http://madeleineeriksson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback