Det är vad jag har ett behov av

Känner en lust att bomba bloggen med lite inlägg. Och så får det bli! För er som undrar så svävar jag på små rosa moln av lycka just nu. Jag ska flytta ihop med min älskade (soon-to-be) sambo i ett sagolikt hus på landet. Kan tyckas galet. Kan tyckas idiotiskt. Kan tyckas genialiskt. Kan tyckas lysande. Men för första gången på jag vet inte hur länge dansar mitt hjärta glädjedanser och min själ sjunger av lycka. Därmed ser jag ingen anledning att inte följa mitt hjärta.


Någon sa att jag borde resa, uppleva saker och "vara ung". Inte flytta till landet och bosätta mig i ett hus vid så ung ålder. ”Det är sånt folk gör när dem är 50 bast”. (Vem säger att man måste vara ung på ett visst sätt, alla är uppenbarligen olika).

Men jag vill inget hellre än att bo där med den människa som jag håller kär. Jag har inget behov av något annat än det jag kommer att bestämma mig för att göra nu; bo och leva. Gå promenader. Bo ett stenkast från vattnet. Spela golf. Träna. Andas. Andas en massa frisk luft. Sitta på ett tåg i x antal minuter per dag. Somna med min älskade. Vakna med min älskade. Sitta på ett tåg för att komma till mina älskade vänner. Sitta på ett tåg för att komma bort från allt brus på gatorna och en stad som aldrig sover. Höra tystnaden som bara finns när man befinner sig en bit från stan. Inreda ett personligt hem och starta ett eget liv.
-Det är vad jag har ett behov av.  

 

Om jag skulle dö imorgon är detta vad jag skulle vilja göra.

Vem vet, om ett par år kanske jag har ett starkt behov av att bo utomlands. Då ser jag till att det blir av då.

Men just nu är det detta jag vill göra, för trots allt lever jag för här och nu.





Kommentarer
C säger:

Du är så galet fin min lilla soon-to-be sambo:D

JAG ÄLSKAR DIG! I LOVE YOU! ICH LIEBE DICH! JE T'AIME! TI AMOR! (osv.)

2010-07-07 | 23:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback