Dag 07 – Min bästa vän



Något jag är oerhört tacksam för är att jag har äran att ha väldigt fina vänner i min omgivning. Jag har ett fåtal vänner som står mig väldigt nära.

Men min allra bästa vän heter Josefine Holmqvist. Hennes mormor känner min mormor. Hennes mamma är god vän med min mamma. Jag var med på hennes dop. Hon ser igenom mig som ingen annan gör. Hon har gått igenom det mesta, med mig. Vi har bott på varsin sida av jordklotet, men ändå alltid hittat tillbaks till varandra. Vi bråkar så att det ryker ur våra öron, men vi blir sams lika fort. Vi skrattar tillsammans och framförallt: vi har alltid hittat på massa rackartyg tillsammans. Stora som små.
Vi respekterar varandras val och vi kan diskutera livets gåtor tills vi får ont i öronen. Det finns ingen jag kan prata om livet på det sätt jag kan göra med henne. Vi säger saker till varandra, som vi inte vågar säga till någon annan (med risk för att dom ska tycka att vi är lite wrickade).
Vi drömmer, skrattar och känner tillsammans. Vi finns där; alltid alltid alltid. Även om vi inte alltid är fysiskt närvarande. Hon förblir alltid min bästa vän.

Därför är Fia min allra bästa vän. Och därför älskar jag henne tills jag dör.



Kommentarer
nadjamelzen säger:

Heej!:)har nu min första frågestund :D delta och jag väljer ikväll ut ca 10-15 passande frågor.ha det bra sötnöt!

2010-12-30 | 13:13:22
Bloggadress: http://nudjjas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback